Gambar

Ya Allah, jadikanlah olehMu, nikmat saya di sisa umurnya yang sudah berkurang 1 tahun ini dengan dipenuhi oleh limpahan barokah dan rahmatMu…..
Jadikanlah rezki saya yang paling luas ketika saya telah tua, dan ketika saya telah lemah.

Wahai Tuhan yang tiada dapat dilihat oleh segala mata dan tak dapat dicampuri oleh segala sangka,
tak dapat disifatkan oleh segala penyifat,
tak dapat diubah oleh segala kejadian-kejadian masa, tiada takut pada segala bencana,
Ia mengetahui timbangan-timbangan bukit,
sukatan-sukatan laut,
bilangan tetesan hujan, bilangan daun kayu,
bilangan yg ditutupi oleh kegelapan malam,
bilangan yang disinari oleh matahari,
tidak dapat ditutupi sesuatu langit oleh langit yang lain,
oleh sesuatu bumi, dengan bumi yang lain,
tak dapat pula laut menutupi isi perutnya,
tak dapat gunung menutupi isi perutnya,

Jadikanlah sebaik-baik umur saya adalah akhirnya,
sebaik2 usaha saya kesudahannya,
sebaik2 hari saya saat hari ia menjumpaiMu.

Wahai Tuhan yg mengendalikan Islam dan pemeluknya,
tetapkanlah akan saya dalam memeluknya sehingga ia menjumpaiMu.

Ya Allah lindungilah saya dari sifat penakut, dari pencapaian umur yang seburuk-buruknya dan dari fitnah dunia dan siksa kubur.
Ya Allah berikanlah saya iman yang kuat dan keyakinan yang tidak lagi dipengaruhi kekufuran,
dan berikanlah pada saya rahmat yg denganya ia dapat mencapai kemuliaan dari kemulianMu di dunia dan akhirat.

allahumma aamiin.

Mudah2an ke depan selalu mendapatkan ridho Allah.
Aamiin ya Rabb.

Jakarta, 07 september 2012

Gambar